Reklama

Elektronika - Bezpieczeństwo - elektroniczni asystenci ruchu

Mercedes SL: inteligentny system oświetlenia LED ILS

dokument
pobierz +


Standardowe wyposażenie SL-a obejmuje układ Active Brake Assist, w innych seriach modelowych znany jako COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Poza radarowym ostrzeganiem o zbyt małej odległości od poprzedzającego pojazdu i wspomaganiem hamowania dzięki Adaptive Brake Assist może on przeprowadzić autonomiczne hamowanie w celu uniknięcia lub ograniczenia skutków kolizji przód-tył. Jeśli w obliczu zagrożenia taką kolizją kierowca - mimo ostrzeżeń w postaci lampki na panelu wskaźników - nie zareaguje na czas, system zainicjuje automatyczne hamowanie. Przy niewielkich prędkościach może wystarczyć to do uniknięcia uderzenia w inny pojazd - jadący wolniej, hamujący lub nieruchomy.

Opcjonalnie SL dostępny jest z pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus z kamerą stereoskopową i szeregiem nowych lub udoskonalonych funkcji. Są wśród nich: aktywny tempomat DISTRONIC z możliwością jazdy półautonomicznej (utrzymuje pojazd pośrodku pasa), Active Brake Assist z funkcją rozpoznawania ruchu poprzecznego, PRE-SAFE® Brake (hamuje również przed przechodniami, pozwala uniknąć wypadku do 50 km/h i ogranicza jego skutki do 72 km/h; działa w zakresie prędkości 7-200 km/h), asystent pasa ruchu i martwego pola oraz system ochrony prewencyjnej PRE-SAFE® PLUS.

Opcjonalny Parking Pilot pomaga znaleźć dogodne miejsce do parkowania i odciąża kierowcę podczas jego zajmowania lub opuszczania dzięki interwencji układu kierowniczego. Nowością jest możliwość parkowania prostopadłego.

Optymalną widoczność zapewnia standardowy system inteligentnego oświetlenia LED ILS, który automatycznie dostosowuje się do wszystkich warunków oświetleniowych i drogowych. Reflektory diodowe zużywają mniej energii, mają długi okres eksploatacji i generują strumień o przyjemnej barwie, zbliżonej do światła dziennego. System ILS dysponuje pięcioma funkcjami: oświetleniem autostradowym, doświetlaniem zakrętów, korzystającą z kamery funkcją aktywnego oświetlenia, doświetlaniem rond oraz rozszerzoną funkcją świateł przeciwmgłowych. Miły dodatek: po otwarciu pojazdu światłowody w przednich lampach witają kierowcę niebieskim światłem.

Opcjonalny system Adaptive Highbeam Assist Plus w trybie ciągłym zapobiega oślepianiu innych kierowców - nie ma potrzeby ręcznej zmiany świateł drogowych na mijania i odwrotnie. Jego aktywacja następuje na drogach nieoświetlonych przez uliczne latarnie po przekroczeniu prędkości 30 km/h. Gdy kamera wykryje inny pojazd, mechanizm w przednich lampach maskuje te diody, których światło mogłoby oślepiać jego kierowcę.

inf/zdjęcia/filmy MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama