Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

10447 rejestracji, czyli kolejny rekord sprzedaży Volvo w Polsce

dokument
pobierz +

W ubiegłym roku firma Volvo Car Poland po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży. W 2018 r. zarejestrowano w Polsce 10 447 aut, co oznacza 15% wzrost w porównaniu do wyników z 2017 r. Najchętniej wybieranym Volvo pozostał SUV – XC60. Widać także znacznie większe zainteresowanie klientów wersjami benzynowymi i hybrydowymi.

To był najlepszy rok w historii firmy Volvo Car Poland, która działa na polskim rynku od początku lat 90-tych. Po raz pierwszy liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów osobowych marki Volvo przekroczyła znacząco poziom 10 000 pojazdów. Tym samym marka podwoiła swoją sprzedaż w porównaniu do 2013 roku (4913 rejestracji). Na końcu informacji prasowej zamieszczamy wykres pokazujący wzrost sprzedaży Volvo w Polsce w latach 2012 – 2018.

Moda na SUV-y trwa

Przez całe lata marka Volvo słynęła z samochodów typu kombi. Od kilkunastu lat specjalnością firmy stały się samochody typu SUV. Od czasu pierwszej generacji modelu XC90, każdy kolejny SUV marki Volvo okazywał się rynkowym sukcesem. Ten trend widać wyraźnie także na polskim rynku. Najchętniej wybieranym modelem szwedzkiego producenta w ubiegłym roku był model XC60 (4346 rejestracji, co stanowi 42% sprzedaży Volvo w Polsce). Na drugim miejscu znalazł się model XC40 (1253 rejestracje), tuż przed XC90 (1237 rejestracji) . Jak widać trzy najpopularniejsze modele Volvo w Polsce to SUV-y. Na czwartym miejscu znalazł się model V40/V40 Cross Country z wynikiem 1104 rejestracje. Za nim uplasowały się modele typu kombi: V60/V60 Cross Country (778 rejestracji), V90/V90 Cross Country (707 rejestracji), wyprzedzając flagową limuzynę S90 (699 rejestracji). Modele S60 i S60 Cross Country znalazły 322 właścicieli.

Dominacja Diesla coraz mniejsza

Volvo nadal produkuje świetne silniki Diesla, ale zapowiada powolne odchodzenie od tego rodzaju napędu. W zeszłym roku tę wersję napędu wybrało 60% nabywców Volvo. To wciąż dużo, ale jeśli porównamy to z 2017 rokiem, gdy Diesle stanowiły 72% sprzedaży marki, widać dużą zmianę. W 2018 roku hybrydy typu plug-in stanowiły 1,7% sprzedaży Volvo (rok wcześniej było to ok. 1%). Wersje benzynowe stanowiły ponad 38% sprzedaży. Ogromną przewagę wersji benzynowych widać zwłaszcza w najmniejszych modelach. Aż 77% nabywców V40 oraz 60% kupujących model XC40 wybrało wersje zasilane etyliną.

Za nami kolejny rok ciężkiej pracy i szósty rekord sprzedaży z rzędu. W tym roku zwiększyliśmy swój udział w rynku, ponieważ nasza dynamika wzrostu sprzedaży była wyższa niż średnia wszystkich producentów. Mamy nowoczesną gamę modelową, stabilną i dochodową sieć dealerską, a także wiele nowych wersji silnikowych, które niebawem dołączą do oferty. Spodziewam się, że za rok znów będziemy mogli pochwalić się rekordem – tak podsumował wyniki Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

 


Reklama