Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

Audi z nowym rekordem sprzedaży: 1 milion 871 tysięcy samochodów sprzedanych w roku 2016

dokument
pobierz +

W roku 2016, Audi AG odnotowało sprzedaż 1 871 350 samochodów. To o 3,8% więcej, niż w dotychczas rekordowym roku 2015. Rosnąca sprzedaż na wszystkich, najważniejszych dla marki rynkach: w Europie (+7,6%), w Ameryce Północnej (+5,3%) z dalszym wzrostem na stagnującym rynku USA (+4%) oraz w rejonie Azji i Pacyfiku (+0,5%), to wynik odświeżenia palety modelowej Audi. Na wszystkich tych rynkach, marka z czterema pierścieniami w logo sprzedała więcej niż kiedykolwiek do tej pory. Światowy popyt rośnie od 2009 roku siódmy rok z rzędu. Wobec 949 729 klientów w roku 2009, koncern z Ingolstadt niemal podwoił swój sukces rynkowy.
 

„Rok 2016 był jeszcze bardziej wymagający dla Audi niż oczekiwano, z silnym, utrudniającym marsz wiatrem na wielu ważnych rynkach. Niemniej jednak udało nam się utrzymać ofensywną siłę i nasz wzrost na całym świecie był dość zrównoważony” - mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Pozytywny odbiór naszych najnowszych samochodów jasno wskazuje, że ofensywa modelowa i techniczna przynosi oczekiwane skutki. W tym roku, odmładzanie gamy Audi będzie nadal trwało, a nowe modele będą sukcesywnie wprowadzane na poszczególne rynki.”



Nowe Audi A4

w 2016 roku było sprzedawane również na rynkach pozaeuropejskich, a jego światowa sprzedaż wzrosła w stosunku do roku 2015 o 7,6 procent, do blisko 337 550 egzemplarzy. W Europie, gdzie model był dostępny przez cały rok, dzięki wzrostowi o 25,7 procent, do poziomu 164 600 sprzedanych pojazdów, A4 było numerem jeden w swojej klasie segmentu premium. Odmładzanie palety samochodów klasy średniej marki Audi na rynkach międzynarodowych, będzie kontynuowane za sprawą

nowego A5 Coupé

. Jego sprzedaż w Europie rozpoczęto już pod koniec roku 2016. W roku 2017 na rynki całego świata wjedzie też

nowe A5 Sportback

. Warto tu zaznaczyć, że model ten będzie po raz pierwszy dostępny również w USA.



Druga generacja SUV-a klasy wyższej, Audi Q7

, zakończyła serię rynkowych debiutów w roku 2016, a jego sprzedaż wzrosła o 43,6 procent, do blisko 102 200 egzemplarzy. Q7 podwoiło średnią sprzedaż roczną swojego poprzednika i po raz pierwszy przekroczyło magiczną granicę 100 000 sprzedanych w ciągu jednego roku egzemplarzy.

Nowe Q2

, miejski, kompaktowy SUV, znacznie poszerza ofertę czterech pierścieni. Jego europejska premiera w roku 2016, wywołała duże zainteresowanie klientów, a następne rynki dołączą w 2017 roku. Koncern z Ingolstadt zaplanował również na ten rok zmianę generacyjną najpopularniejszego SUV’a Audi - modelu Q5.



Działania spółki-córki koncernu, Audi Sport GmbH, która w 2016 roku zyskała nową nazwę, wpłynęły na jeszcze większy sukces sprzedażowy marki.

Nowe Audi R8

„przyspieszyło” o 31,8 procent, osiągając pułap sprzedaży rzędu 2890 samochodów. Cała gama modeli typu R i RS, po raz pierwszy przekroczyła granicę 20 000 sprzedanych egzemplarzy. Na rynek wprowadzono dokładnie 20 200 takich samochodów, co przełożyło się na wzrost o 18 procent w stosunku do roku 2015.



Spośród nowych klientów na całym Świecie, najwięcej w roku 2016 Audi pozyskało ich w

Europie

, przede wszystkim dzięki nowemu A4. Mimo licznych politycznych i gospodarczych zawirowań na Starym Kontynencie, sprzedaż Audi wzrosła tu o 7,6 procent, do blisko 860 600 egzemplarzy. W zestawieniu z 762 949 sprzedanymi w Europie w 2014 roku autami, marka odnotowała więc w ciągu dwóch lat wzrost o prawie 100 000 samochodów. Najbardziej znaczące wzrosty Audi zanotowało na czterech największych rynkach europejskich.

Niemcy

(+8,6%, 293 307 aut),

Wielka Brytania

(+6,4%, 177 565 pojazdów),

Francja

(+8,5%, 65 362 samochody) i

Włochy

(+15,5%, 62 430 egzemplarzy), zarejestrowały w 2016 roku rekordową ilość pojazdów z czterema pierścieniami w logo.

Hiszpania

, dzięki wzrostowi sprzedaży o 16,4 procent (51 879 sprzedanych aut), odnotowała najwyższy wzrost procentowy ze wszystkich największych rynków Audi na świecie.

Polski rynek

, choć nie zalicza się pod względem rejestracji nowych samochodów do europejskich potęg, wzrósł w roku 2016 aż o 34,6 procent w porównaniu z rokiem 2015. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku, na polskie drogi wyjechało 10 787 samochodów marki Audi. W samym tylko grudniu, było ich 1371, o ponad 41 procent więcej niż rok wcześniej. Odwrotnie niż w Europie, sytuacja układała się w

Rosji

: lokalna sprzedaż Audi spadała trzeci rok z rzędu, osiągając 20 706 egzemplarzy, co daje spadek o 19,3 procent.



W

USA

, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, Audi rozwijało się lepiej niż wyraźnie wyhamowujący rynek motoryzacyjny i jako jedyny duży producent aut klasy premium odnotowało zauważalny wzrost, o 4 procent (210 213 sprzedanych samochodów). Lokomotywą sprzedażową był tu zdecydowanie model Q7. Po premierze nowego SUV’a w USA wiosną 2016 roku, jego sprzedaż na tym największym dla tego modelu rynku zbytu zwiększyła się o 60,9 procent (30 563 egzemplarzy). Biorąc pod uwagę wszystkie modele serii Q, sprzedaż SUV-ów wzrosła o 18,9 procent, do 100 161 egzemplarzy.

Audi Canada

(+14,2%, 30 544 auta) również skorzystało z trendu wysokiej sprzedaży SUV-ów i po raz pierwszy weszło do grona dziesięciu największych dla Audi rynków. Znacznie trudniej przedstawiały się warunki na niektórych rynkach Ameryki Południowej – np. w

Brazylii

, po imponującym wzroście w roku 2015, sprzedaż w 2016 spadła aż o 29,9 procent, do poziomu 12 011 samochodów.



W

Chinach

, Audi zwiększyło swoją imponującą sprzedaż o kolejne 3,6 procent, do 591 554 aut. Dzięki temu, cztery pierścienie prowadzą w lokalnych statystykach sprzedaży samochodów klasy premium, a ich przewaga rośnie. Chiński rynek w 2016 odnotował mocno rosnący popyt przede wszystkim w segmencie aut kompaktowych. I tak, sprzedaż Audi A3 wzrosła o 29,7 procent, do 89 213 egzemplarzy, a sprzedaż modelu Q3 o 27,6 procent, do 89 779 aut. Po tym, jak w 2013 roku koncern z Ingolstadt jako pionier rozpoczął lokalną produkcję samochodów raczkującego jeszcze wtedy w Państwie Środka segmentu premium, dziś Audi zdobywa tymi modelami szczególnie młodych klientów.

inf/zdj AUDI
Bogusław Korxzeniowski


Reklama