Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

Awans Hyundaia w rankingu najbardziej wartościowych marek

Awans Hyundaia w rankingu najbardziej wartościowych marek

Hyundai Motor zajmuje aktualnie 35. miejsce w rankingu największych marek globalnych, opracowanym przez specjalistów niezależnej agencji Interbrand.

Pomimo wielu wyzwań, jakie stanęły w ostatnim czasie przed branżą motoryzacyjną, marka Hyundai odnotowała 11,1% wzrost wartości w porównaniu do roku ubiegłego, a jej wartość jest obecnie szacowana na poziomie 12,55 miliarda dolarów. Tym samym Hyundai wyprzedził cztery inne, uznane w świecie marki.

W zestawieniu marek motoryzacyjnych, Hyundai również awansował i jest obecnie na 6.pozycji, wyprzedzając takich silnych graczy, jak: Audi, VW, Nissan, Porsche.

Rynkowe sukcesy modeli: Creta, Sonata i Tucson, a także wzmocnienie komunikacji filozofii marki Modern Premium, przyczyniły się do zrealizowania przez Hyundaia globalnej sprzedaży na poziomie 5 milionów samochodów. Kontynuacja ekspansji Hyundaia widoczna będzie także w nowych dla marki obszarach – samochodów ekologicznych, dzięki wprowadzeniu modelu IONIQ w trzech wersjach silnikowych oraz aut sportowych, w ramach nowej linii modelowej N.

Hyundai - ranking Interbrand na przestrzeni ostatnich 10 lat.

Rok

Miejsce w rankingu ogólnym

Wartość marki ($mld)

2016

35

12.5

2015

39

11.3

2014

40

10.4

2013

43

9.0

2012

53

7.5

2011

61

6.0

2010

65

5.0

2009

69

4.6

2008

72

4.8

2007

72

4.5

2006

75

4.1

Top 10 – marki motoryzacyjne

Miejsce

Marka

Wartość marki ($mld)

1

Toyota

53.6

2

Mercedes-Benz

43.5

3

BMW

41.5

4

Honda

22.1

5

Ford

12.9

6

Hyundai

12.5

7

Audi

11.8

8

VW

11.4

9

Nissan

11.0

10

Porsche

9.5

Ranking Interbrand powstaje w oparciu m.in. o wynik finansowy firmy oraz działania marketingowe.

Zasoby powiązane


Reklama