Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Logo CUPRA – symbol przynależności do plemienia

Wraz z pojawieniem się na rynku barcelońskiej marki, konieczne było stworzenie symbolu, który jednocześnie przyciągnie wzrok, zapadnie w pamięć oraz będzie niósł za sobą odpowiednie przesłanie. Efekt tych oczekiwań po raz pierwszy można było zobaczyć w 2018 roku podczas premiery pierwszego modelu marki, czyli CUPRY Ateca o mocy 296 KM. Dziś logo marki jest już niemal kultowe, a jednak nadal dla wielu osób pozostaje nieoczywistym znakiem.

Znak nie bez znaczenia

Część obecnych na rynku producentów jako logotyp obrało pierwszą literę swojej nazwy. W przypadku marki CUPRA do takiego wyboru projektanci podeszli jednak nieco bardziej nietuzinkowo. Zamiast jednej litery, wewnątrz logotypu znajduje się zarówno charakterystyczne „C” jak CUPRA, jak i jego lustrzane odbicie, przecinające się nawzajem symetrycznie. Dzięki takiemu zabiegowi stworzono unikatowy i rozpoznawalny wzór, dostrzegalny na wszystkich modelach samochodów i gadżetach barcelońskiej marki.

Logo CUPRA jest z pozoru prostym emblematem, nie brak mu jednak głębszego znaczenia. Już na pierwszy rzut oka przywodzi na myśl symbole, stosowane niegdyś przez plemiona do oznaczania swoich terytoriów lub własności. Podobnie jest w przypadku „znaczka” marki, za którym kryje się jednoznaczna symbolika – przynależność do CUPRA Tribe, plemienia entuzjastów tych oryginalnych samochodów. Przyglądając się bliżej obu literom, dostrzec można dwa nachodzące na siebie trójkąty, które mają symbolizować stabilność i doskonałość. Figury te pojawiają się również często w reflektorach np.: w modelu CUPRA Tavascan.

Kształt i kolor, które mają znaczenie

Podobnie jak kolory lakierów poszczególnych modeli niosą ze sobą odpowiednie przesłanie i zostały wybrane nie bez powodu, także kolorystyka emblematu CUPRA nie jest przypadkowa. Kolor „Cup Copper”, dzięki któremu tribalowe logo przyciąga wzrok, został opracowany w wyniku dogłębnych badań, przeprowadzonych w siedzibie firmy w Martorell. Całość przypomina plemienny tatuaż, który nie tylko wskazywał na wspomnianą przynależność do rodziny, ale też podkreślał indywidualizm jego posiadacza. Potwierdzeniem tego znaczenia mogą być słowa Jordi Fonta, szefa działu kolorów i wykończenia w firmie SEAT, który podkreślił, że „projekt odwróconego trójkąta wzorowany był na postawie cywilizacji plemiennych, na ich odwadze i śmiałości”.



Reklama