Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Elektryczny Volkswagen pobije rekord na Nürburgring

dokument
pobierz +

Volkswagen przygotowuje się do ustanowienia nowego rekordu dla samochodów elektrycznych na północnej pętli toru Nürburgring

V olkswagen rozwija elektromobilność w bardzo szybkim tempie zarówno wśród pojazdów produkcyjnych, jak i tych, które opracowano na tor wyścigowy. Po rekordowym przejeździe w słynnym wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, ID. R – w pełni elektryczny samochód sportowy Volkswagena – ma teraz na celowniku kolejny wyczyn. Latem tego roku producent z Wolfsburga zamierza tym modelem pobić rekord okrążenia północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów elektrycznych. Tor ten jest uważany za jeden z najtrudniejszych na świecie

ID. R to sportowy ambasador całej gamy pojazdów elektrycznych, które Volkswagen zamierza wprowadzać na rynek od 2020 roku. Dotychczasowe osiągnięcia tego samochodu i zespołu Volkswagen Motorsport świadczą o ogromnym potencjale, jaki napęd elektryczny może zagwarantować w przyszłości także użytkownikom zwykłych aut elektrycznych. "Po rekordowym przejeździe na Pikes Peak nadszedł czas na próbę pobicia rekordu dla samochodu elektrycznego na północnej pętli toru Nürburgring. To kolejne duże wyzwanie dla ID. R" – mówi Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. "Rekord okrążenia na Nordschleife to wielkie wyróżnienie dla każdego pojazdu – czy to samochodu wyścigowego, czy produkcyjnego".

Ostatnie ulepszenia ID. R, aby przygotować go do niezwykle trudnej i unikalnej charakterystyki Nordschleife

ID. R, który jest w trakcie przygotowań do rekordowej próby na torze Nürburgring, napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 500 kW (680 KM). Wraz z kierowcą samochód waży mniej niż 1100 kilogramów. „Przede wszystkim zmienimy aerodynamikę ID. R, aby poradzić sobie ze specyficznymi warunkami na Nordschleife, które różnią się znacznie od tych na Pikes Peak” – mówi François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. W przeciwieństwie do amerykańskiego klasyka na Pikes Peak, który rozpoczynał się na wysokości 2.862 metry i kończył na 4.302 metrach nad poziomem morza, Nordschleife wije się przez region Eifel na wysokości od 320 do 617 metrów nad poziomem morza. Niemiecki tor jest wyjątkowy nie tylko dzięki swojej malowniczej trasie, ale także dzięki – między innymi – długiej prostej Döttinger Höhe. „W ramach przygotowań do próby bicia rekordu, wiosną poddamy ID. R programowi rozwoju i intensywnym testom na różnych torach wyścigowych” – dodaje Demaison. Próba pobicia rekordu jest planowana na lato tego roku.

Ekspert od Nordschleife – Romain Dumas ponownie za kierownicą ID. R podczas próby bicia rekordu

Utalentowany Romain Dumas ponownie zasiądzie za kierownicą ID. R podczas próby bicia rekordu. Francuz wygrał wyścig Pikes Peak International Hill Climb w elektrycznym Volkswagenie w czerwcu 2018 r. Z czasem 7 minut i 57.148 sekundy, stał się pierwszym kierowcą w ponad 100-letniej historii tego kultowego wyścigu, który pokonał trasę w czasie poniżej ośmiu minut. Francuz ma na swoim koncie także cztery zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu właśnie na torze Nürburgring.

"Sama myśl o jeździe ID. R na Nordschleife wystarcza, by wywołać u mnie gęsią skórkę. Znam ten tor bardzo dobrze, ale przejazd ID. R będzie zupełnie innym wyzwaniem, chociażby dzięki ekstremalnym przyspieszeniom i możliwości bardzo szybkiego pokonywania zakrętów" – mówi Dumas. "Nie mogę doczekać się pierwszych testów. Pobicie aktualnego rekordu na pewno nie będzie "spacerkiem po parku". Obecny rekord dla samochodów elektrycznych wynosi 6 minut i 45.90 sekund i został ustanowiony podczas przejazdu, którego średnia prędkość wyniosła prawie 185 km/h. Od 2017 roku należy on do Brytyjczyka – Petera Dumbreck’a, który zasiadał za kierownicą prototypu NIO EP9.

Były mistrz świata F1 – Jackie Stewart – autorem nazwy "Zielone piekło"

Nordschleife – stosunkowo wąska trasa o długości 20.832 km z 75 zakrętami, a także licznymi wzniesieniami i zjazdami przez lasy Eifel – została otwarta w 1927 roku. Tor ten jest jedyny w swoim rodzaju i do dziś służy jako doskonałe „laboratorium” testowe dla przemysłu samochodowego. Były mistrz świata Formuły 1 – Jackie Stewart – po jednym z wyścigów z określił tę trasę "Zielonym Piekłem". Kultowy tor wielokrotnie był poddawany modyfikacjom, ale od 1978 roku nie jest już gospodarzem wyścigów Formuły 1. Obecnie północna pętla – Nordschleife – wraz z nowoczesnym torem Grand Prix jest znana przede wszystkim jako miejsce słynnego 24-godzinnego wyścigu. Zawody na torze w górach Eifel ma również seria FIA World Touring Car Cup (WTCR). W obydwu tych zawodach Volkswagena reprezentuje Golf GTI TCR

 


Reklama