Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Audi dostarcza spersonalizowane usługi premium wspomagające sprzedaż jutra

dokument
pobierz +

 

Audi czyni kolejny krok na drodze przekształcania się w cyfrową markę motoryzacyjną segmentu premium. Koncern wykorzystuje nowe produkty i usługi, by codzienną mobilność uczynić łatwiejszą i bardziej elastyczną oraz ustanawia nowe standardy na polu tzw. user experience. Centralnym punktem dostępu jest portal dla klientów myAudi. Na nim można zamawiać wszystkie cyfrowe rozwiązania, a następnie nimi zarządzać i używać posługując się intuicyjnym interfejsem. Marka spodziewa się, że do roku 2025 nowe, cyfrowe modele biznesowe przyniosą jej miliard euro zysku operacyjnego.

 

myAudi i włączony do sieci samochód, bramą do świata klientów

Cyfrowy ekosystem myAudi odgrywa w nowym modelu biznesowym kluczową rolę. Intuicyjna platforma jest centralnym miejscem, z którego klient uruchamia wszystkie cyfrowe usługi: rezerwacji, zarządzania i użytkowania. Audi stosuje takie podejście, by klientom marki dać przewagę konkurencyjną w mocno scyfryzowanym i osieciowanym świecie.

Wraz z wejściem na rynek nowego Audi A8, cztery pierścienie zaprezentują uaktualnioną aplikację myAudi. Aplikacja ta jest bezpośrednim miejscem kontaktu marki z klientem. Odpowiedzi i uwagi użytkowników pozwolą przedsiębiorstwu w przyszłości rozwijać tę usługę.

W zależności od modelu, klient może wykorzystywać różne funkcje zdalnego sterowania z poziomu smartfona, by dla przykładu zamykać i otwierać samochód, sprawdzić jego miejsce zaparkowania i pobrać raport o stanie pojazdu. Raport ten zawiera informacje o stanie zamknięcia drzwi i okien, o ilości paliwa w baku, czy o poziomie oleju. Dodatkowo klient może użyć aplikacji w celu dogodnego zaprogramowania opcjonalnego ogrzewania dodatkowego.

W nowym Audi e-tron, pierwszym w pełni elektrycznym SUV’ie marki z Ingolstadt, z poziomu aplikacji kontrolować można stan naładowania akumulatorów i zasięg samochodu. Kierowca może aktywować swym smartfonem proces ładowania i włączyć klimatyzację – zawsze w odpowiednim czasie, używając indywidualnych liczników czasu. Jeśli zachodzi taka potrzeba, kierowcy przez cały czas udostępniane są informacje o poprzednio odbytych podróżach i o średnim zużyciu energii elektrycznej podczas nich.

Aplikacja na smartfona oferuje również wartość dodaną, w postaci możliwości planowania przebiegu podróży. Nowa nawigacja myAudi całym wachlarzem dodatków doskonale uzupełnia nawigację wbudowaną w pojeździe. Klienci planujący podróż mogą już w domu wprowadzić punkt docelowy do aplikacji, a następnie przesłać go do samochodu. Dodatek do aplikacji myAudi „First Mile Navigation” zaprowadzi właścicielkę/właściciela wprost do miejsca w którym stoi jej, czy jego Audi. Od tego miejsca zadanie nawigacji przejmuje nawigacja pokładowa i bezprzewodowo kontynuuje aktywne prowadzenie. W końcowym etapie podróży First Mile Navigation ponownie przejmuje zadanie poprowadzenia użytkownika na miejsce przeznaczenia. W ten sposób kierowca może szybko i łatwo zarządzać ostatnimi metrami podróży, nawet jeśli odbywają się one wyłącznie w strefie ruchu pieszego.

Klienci mogą również skorzystać z myAudi w celu wyszukania wybranego przez siebie partnera Audi. W najbliższych latach Audi wprowadzi na rynek wiele innych nowych usług, zawierających również rozwiązania spoza przemysłu samochodowego.

Mobilność segmentu premium za przyciśnięciem jednego guzika

Pragnienie indywidualnej mobilności nie słabnie. Dla wielu osób nie oznacza to już jednak konieczności posiadania własnego samochodu. Badania wskazują, że do końca kolejnej dekady, co trzecie Audi na świecie będzie współużytkowane i nie będzie już własnością prywatną.

Nowe potrzeby klientów wynikające z rozwoju społecznego, dywersyfikacji i urbanizacji, wymagają nowych rozwiązań w zakresie mobilności, szczególnie w regionach miejskich. Koncepcja mobilności Audi on demand łączy w sobie maksymalną swobodę różnych potrzeb klienta, doskonałą obsługę, doświadczenie z jazdy oraz indywidualną swobodę wyboru, z wyjątkowo szeroką ofertą i godzinowym rozliczaniem usługi.

Sieć miast w których dostępna jest usługa Audi on demand rośnie systematycznie od początku roku 2018 i obejmuje dziś zupełnie nowe lokalizacje, takie jak Hongkong, Singapur, Tokio, Manchester, Edynburg, Glasgow i Newcastle. Od centrów handlowych i budynków mieszkalnych, po dealerów Audi – usługa Audi on demand dostosowuje lokalizacje indywidualnie, do lokalnych warunków i potrzeb klientów. Na przykład w Wielkiej Brytanii, rolę punktu kontaktowego dla klientów pełnią wybrani partnerzy Audi. W Hong Kongu usługa jest dostępna w prywatnych apartamentowcach, w salonach Audi i w ekskluzywnym centrum handlowym.

Dzięki rozwojowi usług mobilności Audi ma nadzieję na osiągnięcie jeszcze w tym roku sześciocyfrowego wyniku jeśli chodzi o wielkość bazy klientów. Celem marki jest obecność usługi Audi on demand na 15 rynkach świata do roku 2020. Dotychczas dostępne lokalizacje są solidną bazą do stworzenia przynoszącej zyski sieci. Audi on demand uzupełnia i łączy gałąź sprzedaży nowych i używanych samochodów, z gałęzią usług posprzedażnych.

Salony dealerskie przyszłości i produkty cyfrowe

Zamawianie używanego samochodu bez potrzeby ruszania się z kanapy. Audi jest pierwszym producentem segmentu premium, który w ramach swojej inicjatywy stawania się cyfrowym salonem samochodowym, wraz z dealerami i z Audi Financial Services stworzył w Niemczech wspólną, rozbudowaną platformę internetową.

Platforma ta łączy w sobie możliwości zakupu, z różnymi opcjami płatności, możliwością rejestracji i na koniec z dostawą pod wskazany adres. Klienci mogą teraz z poziomu platformy kupować online samochody z zasobów aut używanych:plus przez całą dobę i zamówić ich dostawę we wskazanym czasie i we wskazane miejsce na terenie Niemiec. Użytkownicy platformy mogą również wygodnie, przez internet, załatwić kompleksowo sprawy związane z finansowaniem zakupu pojazdu.

Reprezentująca zupełnie nowy segment biznesowy usługa „functions on demand” – funkcje na żądanie, wystartuje na wybranych rynkach w połowie roku 2019. Za jej pomocą klienci będą mogli już po zakupie pojazdu, w zależności od swoich potrzeb, zamówić dla swego pojazdu specjalne wyposażenie z zakresu systemów infotainment, systemów oświetlenia, czy systemów wspomagania kierowcy. Zamówienie złożyć będzie można bezpośrednio przez system MMI w samochodzie, z wykorzystaniem aplikacji myAudi lub na portalu myAudi.

Audi rozwija te wysoce obiecujące koncepcje krok po kroku, w bliskiej współpracy ze swymi partnerami. Pracują wspólnie, by ciągle optymalizować tzw. user experience i by umożliwić użytkownikom korzystanie z przewagi konkurencyjnej w wirtualnym świecie usług sieciowych. Audi postawiło sobie za cel bycie numerem jeden na polu kompleksowej obsługi klienta. Bezprzewodowa, wielokanałowa sprzedaż i serwis łączą świat wirtualny z rzeczywistym – bez znaczenia, czy dzieje się to w internecie, w samochodzie, czy w salonie sprzedaży Audi.

Spoglądanie w przyszłość – cyfryzacja częścią Strategii Audi

Cyfrowe modele biznesowe są częścią kompleksowej strategii korporacyjnej czterech pierścieni. Najwyższym priorytetem jest wg. niej czynienie codziennej mobilności jeszcze łatwiejszą i jeszcze bardziej elastyczną.

Nowe, dostosowane do potrzeb klienta usługi sprzedaży są kolejnym kamieniem milowym na drodze do stania się cyfrowym koncernem samochodowym segmentu premium. Ten taktyczny krok wpisuje się logicznie w cel strategiczny, który Audi postawiło sobie do 2025 roku. Digitalizacja, jako jeden z trzech megatrendów, wraz ze zrównoważonym rozwojem i urbanizacją, stworzy bodziec do osiągnięcia następnej przewagi konkurencyjnej – przewagi made by Audi.

inf AUDI


Reklama