Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Borussia Dortmund — Legia Warszawa: najbardziej emocjonujący mecz. Można to udowodnić naukowo

dokument
pobierz +

Po kolejnym pełnym wrażeń tygodniu rozgrywek UEFA Champions League, której oficjalnym globalnym sponsorem motoryzacyjnym jest Nissan, naukowo udowodniono, że zwycięstwo 8:4 Borussii Dortmund nad Legią Warszawa było najbardziej emocjonującym spotkaniem.

Wzór na Indeks Emocji Nissana pozwala obliczyć poziom emocji na podstawie statystyk meczu, w tym: liczby goli (i czasu ich zdobycia), udziału szczególnie popularnych zawodników, liczby wystawionych żółtych kartek oraz liczby kibiców na trybunach.

W tabeli Indeksu Emocji Nissana z tego tygodnia rozgrywek drugie miejsce zajęło spotkanie Real Madryt C.F. – Sporting Clube de Portugal zakończone wynikiem 2:1, a trzecie pod względem emocji było zwycięstwo 3:1 Juventusu nad Sewillą FC.

Indeks emocji Nissana UEFA Champions League – 5. dzień meczowy fazy grupowej:

POZYCJA

MECZ

PUNKTOWA WARTOŚĆ EMOCJI

( wg wzoru na Indeks Emocji Nissana)

1

Borussia Dortmund – Legia Warszawa

72,0

2

Sporting Clube de Portugal – Real Madryt C.F.

42,4

3

Sewilla FC – Juventus F.C.

33,0

4

FC Rostów – FC Bayern Monachium

32,0

5

Beşiktaş J.K. – S.L. Benfica

28,5

6

Borussia Mönchengladbach – Manchester City F.C.

21,1

7

Celtic F.C. – FC Barcelona

19,5

8

Arsenal FC – Paryż Saint-Germain

15,9

9

AS Monaco FC – Tottenham Hotspur FC

11,9

10

Leicester City F.C – Club Brugge KV

10,8

11

PFC CSKA Moskwa – Bayer 04 Leverkusen

8,3

12

FC Kopenhaga – FC Porto

5,5

13

PFC Ludogrets Razgrad – FC Bazylea

4,9

14

Atlético Madryt – PSV Eindhoven

3,9

15

GNK Dinamo Zagrzeb – Olympique Lyon

2,9

16

S.S.C. Neapol – FC Dynamo Kijów

1,1

 

W rozgrywkach fazy grupowej UEFA Champions League FC Barcelona plasuje się obecnie na szczycie tabeli zespołów** z wartością Indeksu Emocji Nissana 50,5, przed Realem Madryt C.F. (45,1) i FC Bayern Monachium (38,7). Angielskie zespoły Manchester City F.C. (28,6) i Arsenal F.C. (26,6) zajmują obecnie odpowiednio czwarte i piąte miejsce.

Indeks Emocji Nissana — ranking zespołów UCL (pierwsza siódemka):

POZYCJA

ZESPÓŁ

PUNKTOWA WARTOŚĆ EMOCJI W SEZONIE

(wg wzoru na Indeks Emocji Nissana)

1

FC Barcelona

50,5

2

Real Madryt C.F.

45,1

3

FC Bayern Monachium

38,7

4

Borussia Dortmund

31,6

5

Manchester City

28,6

6

Arsenal

26,6

7

Juventus

23,7

 

W ubiegłym sezonie firma Nissan, we współpracy ze specjalistami z Uniwersytetu w Loughborough, opracowała Indeks Emocji. W tym celu przeprowadzono nawet „eksperyment na emocjach” z udziałem kibiców piłki nożnej oglądających sześć meczów UEFA Champions League. Uczestnicy eksperymentu zostali wyposażeni w akcesoria ubieralne, które monitorowały i rejestrowały następujące dane: puls, tempo oddechu oraz aktywność elektryczną skóry, czyli parametry umożliwiające zbadanie wpływu emocji na fizjologię. Dane te zostały powiązane z oficjalnymi statystykami meczów z serwisu Opta, aby wyprowadzić wzór* stanowiący podstawę Indeksu Emocji Nissana.


Reklama