Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Daimler masowo inwestuje w „zielone” technologie układów napędowych

Daimler masowo inwestuje w „zielone” technologie układów napędowych

Tylko w ciągu następnych 2 lat Daimler zainwestuje 7 mld euro w rozwój „zielonych” technologii. Już wkrótce smart będzie jedynym producentem samochodów na świecie, który wszystkie swoje modele zaoferuje zarówno z silnikiem spalinowym, jak i elektrycznym. W 2017 roku Mercedes-Benz wprowadzi do produkcji pierwszy samochód zasilany energią z ogniw paliwowych z technologią plug-in - GLC F-CELL. Ponadto, koncern pracuje nad specjalną architekturą dla pojazdów z napędem elektrycznym.

Niedawno Mercedes-Benz zaprezentował nową generację silników wysokoprężnych, a w blokach startowych czeka już nowa rodzina jednostek benzynowych, która kolejny raz ustanowi wzorce efektywności i po raz pierwszy zostanie wyposażona w filtr cząstek stałych. Jej debiut nastąpi w 2017 r. W tym samym czasie wprowadzona zostanie 48-woltowa instalacja elektryczna, a do standardowej specyfikacji trafi prądnico-rozrusznik (alternator z funkcją rozrusznika). Pozwoli to na oszczędności w zużyciu paliwa zarezerwowane dotąd wyłącznie dla wysokonapięciowej technologii hybrydowej. Równocześnie Mercedes-Benz nieprzerwanie prowadzi ofensywę w segmencie hybryd plug-in: jeszcze w tym roku w salonach pojawią się modele GLC Coupé 350 e 4MATIC oraz E 350 e, czyli siódmy i ósmy Mercedes z hybrydowym napędem plug-in. Kolejny technologiczny skok nastąpi w roku 2017, wraz z prezentacją odnowionej limuzyny S 500 e: po raz pierwszy rozwój akumulatorów litowo-jonowych w połączeniu z inteligentnym zarządzaniem energią umożliwi przejechanie w trybie całkowicie elektrycznym dystansu ponad 50 km.

„Tylko w ciągu następnych dwóch lat w badania i rozwój zainwestujemy 14,5 mld euro - a ponad połowę tego wydamy na »zielone« technologie. W przypadku samych aut osobowych mówimy o kwocie rzędu 5,4 mld euro” - mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój osobowych Mercedesów. „Właściwie żaden inny producent nie oferuje porównywalnej gamy zelektryfikowanych pojazdów i tylu rozwiązań na polu elektrycznej mobilności. Nasza oferta sięga od miejskiego smarta przez samochody osobowe Mercedes-Benz aż po autobusy, autokary oraz ciężarówki marki Fuso. Krok po kroku zelektryfikujemy wszystkie serie modelowe osobowych Mercedesów”.

W kwestii rozwiązań na rzecz przyszłości mobilności Daimler świadomie nie decyduje się na jeden konkretny typ napędu, ale wybiera drogę współistnienia różnych technologii, optymalnie dopasowanych do potrzeb klientów i poszczególnych serii modelowych. Thomas Weber kontynuuje: „Klienci nie chcą poświęceń w rodzaju »mniej samochodu« - wręcz przeciwnie. Z tego względu kładziemy nacisk na zwiększanie efektywności dzięki zastosowaniu inteligentniejszych technologii - i konsekwentnie robimy to w przypadku każdej z naszych serii modelowych. Wszystkie wspomniane typy napędu - benzynowy, wysokoprężny, hybrydowy plug-in, elektryczny czy wodorowy - mają swoje uzasadnienie i szanse (na rynku)”.

inf/zdjęcia MERCEDES

Zasoby powiązane


Reklama